DGASPC SECTOR 5 – Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 5

Compartimentul Îngrijiri la Domiciliu – Unitatea de Îngrijiri la Domiciliu Persoane Adulte cu Dizabilități

george

Domeniu de competență

Acordarea de servicii sociale sub forma asistenței și sprijinului la domiciliu al persoanelor adulte cu dizabilități, pe perioadă determinată și în baza evaluării și identificării nevoii individuale, în vederea depășirii situațiilor de dificultate și a prevenirii instituționalizării.

DGASPC Sector 5 pune la dispoziția persoanelor adulte cu dizabilități serviciile acordate prin intermediul a 5 îngrijitori la domiciliu, care au un program zilnic de 8 ore/zi, nu mai mult de 5 zile pe săptămână, pentru un număr de minim 4 persoane/zi.

În situații fundamentate, DGASPC Sector 5 prin Compatimentul Îngrijiri la Domiciliu poate acorda servicii pentru un singur beneficiar, 8 ore/zi dar nu mai mult de 5 zile lucrătoare, respectiv 40 ore/săptămânal.

Categorii de beneficiari

Persoanele adulte cu dizabilități cu domiciliul legal sau reședința în raza administrativ teritorială a Sectorului 5, care trăiesc independent, se află în îngrijirea familiilor, a reprezentanților legali sau în îngrijirea unui asistent personal, ale căror nevoi sunt stabilite de către echipa multidisciplinară, împreună cu beneficiarul/reprezentantul legal și familia acestuia.

Servicii sociale oferite

  • Activități de evaluare si monitorizare a persoanelor cu dizabilitati, precum si a familiilor sau reprezentantilor legali ai acestora, în scopul efectuării fișei de evaluare și ulterior a planului personalizat, în funcție de specificul problemelor constatate;
  • Activități de informare si consiliere pe problematica specifică a persoanei cu dizabilități referitoare la prestațiile de care beneficiază, serviciile sociale pe care le poate accesa, în scopul integrarii socio-profesionale a acestor persoane cu dizabilități, informare și suport pentru obținerea unor servicii de transport (rovinetă, card de parcare, bilete de tren) sau informare și sprijin pentru realizarea demersurilor pentru obținerea de tehnologii și dispozitive asistive și/sau tehnologii de acces;
  • Activități de îngrijire personală pentru acordarea sprijinului la îmbrăcat/dezbrăcat, încălțat/descălțat, asigurarea igienei zilnice, schimbarea poziției corpului, transfer și mobilizare, menaj ușor, deplasare la instituții medicale, farmacii, efectuarea analizelor recomandate și aplicarea medicamentației în limita competenței, pe baza recomandărilor medicului;
  • Activități de hrănire și hidratare pentru acordarea sprijinului la deplasarea în zona bucătăriei, hrănire și hidratare, aranjarea mesei și pregătirea alimentelor pentru gătit și efectuarea de cumpărături, cu însoțirea în mijloacele de transport la deplasări la magazine alimentare;
  • Activități de integare și participare socială și civică constau în însoțirea în mijloacele de trasport și la anumite evenimente în familie, facilitarea deplasării în exterior, companie și informare în vederea conștientizării exercitării dreptului la vot.

Acte necesare pentru obținerea serviciilor de îngrijire la domiciliu

  • Cerere de admitere din partea solicitantului sau a reprezentantului legal (tutore, curator);
  • Acord asupra folosirii datelor cu caracter personal și utilizarea imaginii;
  • Acte de identitate ale persoanei care solicita admiterea: Carte de identitate/ buletin de identitate, certificat de nastere, certificat de casatorie;
  • Acte de identitate ale reprezentantului legal, după caz;
  • Certificat de încadrare într-un grad de handicap al solicitantului;
  • Raportul de anchetă socială.

Modalități și condiții de acordare a serviciilor

  • Orice persoana cu dizabilități care doreşte să beneficieze de serviciile oferite, trebuie să completeze o cerere de admitere care este însoțită de actele mai sus menționate. Totodată acesta completează un acord asupra folosirii datelor cu caracter personal și utilizarea imaginii, pentru o perioadă stabilită de timp.
  • Biroul Asistență Socială Persoane cu Dizabilități verifică cererea și documentele prevăzute de legislația în vigoare și soluționează cererea.
  • În ipoteza în care persoana care a depus o cerere ce are ca obiect acordarea unor astfel de servicii și nu este însoțită de toate documentele necesare, după efectuarea anchetei sociale, se va întocmi o înstiințare prin care se solicită ca în termen de 15 zile de la comunicare să prezinte documentele lipsă. Dacă ulterior expirării acestui termen, nu sunt depuse documentele, se va întocmi un referat cu propunere de închidere a cazului.
  • Constituie motive de respingere a acordării unor astfel de servicii sociale: neîndeplinirea condițiilor de eligibilitate; refuzul persoanei cu dizabilități; persoana cu dizabilități suferă de o boală infecto-contagioasă; neprezentarea documentelor solicitate în urma înștiințărilor; existența unor persoane obligate la întreținere, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare;orice alt motiv temeinic justificat.

 

Cadrul legal

  • Legea nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordinul 82/2019 privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi – Anexa 4 Standarde specifice minime de calitate obligatorii pentru Serviciul de Îngrijiri la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilități.

 

Formulare

  • Acord asupra folosirii datelor cu caracter personal și utilizarea imaginii

Date de contact

COMPARTIMENTUL ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU

– Unitatea Îngrijiri la Domiciliu Persoane Adulte cu Dizabilități

Str. Fabrica de Chibrituri nr.9-11,

Telefon: 021.310.17.31 sau 031.433.64.11/ int.4121.

Pentru solicitari online, adresate institutiei, este necesară crearea unui cont în platforma ConectX accesând din browser linkul www.conectx.net– secțiunea „Înregistrare”.

 

Acces platforma digitala online – Tutorial despre inregistrarea pe platforma digitala ConectX

https://youtube.com/watch?v=hscrvFYlejQ&feature=shared

 

Program de lucru cu publicul

Luni -Joi:  10:00 – 14:00

Acest site foloseşte cookies. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Sunt de acord Detalii

Politica de confidențialitate
Sari la conținut