Domeniu de competenta
- Protectia si promovarea drepturilor copilului
Categorii de beneficiari
Anchetele sociale se efectueaza pentru urmatoarele situatii:
- instituire masura de protectie (plasament, tutela) in familie, la un asistent maternal profesionist sau alte persoane;
- includere a cuplului mama-copil in centre maternale;
- mentinere masura plasament familial;
- mentinere masura plasament la un asistent maternal profesionist;
- mentinere masura plasament intr-un centru de plasament sau complex social de servicii;
- reintegrare in familie;
- monitorizare post-reintegrare;
- acordare ajutor material sau financiar in vederea prevenirii abandonului familial sau scolar;
- acordare de burse sociale, burse de studiu sau burse medicale;
- eliberare de certificate de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap pentru copii domiciliati legal pe raza altor sectoare ale Bucurestiului sau a altor judete;
- eliberare de certificate de orientare scolara;
- verificarea situatiei copiilor ce au savarsit fapte penale;
- repatrieri;
- intermedierea, in cazul copiilor cu parinti divortati, a respectarii sentintelor judecatoresti, pentru programul de mentinere a relatiilor copil-parinte;
- sprijinirea unor persoane in obtinerea unor documente (prin insotirea respectivelor persoane la sectiile de politie, stare civila, scoala, alte institutii);
- completarea cu anchete sociale a dosarelor persoanelor ce au solicitat atribuirea de locuinte sociale;
- intocmirea si transmiterea catre Serviciul Juridic a dosarelor pentru “delegare drepturi parintesti”.
Atributii
- 1.Efectuare de anchete sociale la solicitarea Directiilor Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului din celelalte sectoare ale Municipiului Bucuresti, judete sau alte institutii (Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie, judecatorii, tribunal, spitale, fundatii, organizatii nonguvernamentale, sectii de politie, penitenciare, scoli, petenti etc), in vederea reevaluarii cazurilor copiilor care au o masura de protectie pe raza teritoriala a acestora sau care se afla intr-o situatie de abuz, neglijenta, abandon scolar etc;
- Consilierea copiilor, a parintilor acestora sau a altor persoane din anturajul copiilor (rude, prieteni, vecini etc);
- Determinarea pozitiei copilului capabil de discernamant cu privire la masura propusa pentru el, cu asigurarea cunoasterii situatiei sale de drept si de fapt;
- Instrumentarea solicitarilor pentru « delegare de drepturi parintesti » in cazul in care parintii intentioneaza sau sunt plecati la munca in strainatate.
Acte necesare
Pentru intocmirea dosarelor de delegare drepturi parintesti sunt necesare urmatoarele documente:
1. Persoana care pleaca la munca in strainatate:
- Cerere parinte/parinti in care se solicita delegarea drepturilor parintesti si care va contine obligatoriu numarul de telefon al persoanei desemnate;
- Carte de identitate parinte/parinti;
- Contract de munca, acolo unde este posibil;
- Hotarare de divort/custodie/incredintare;
- Certificat de deces al celuilalt parinte (daca este cazul).
2. Pentru copil:
- Certificate de nastere/carte de identitate copil/copii;
- Adeverinta de la medicul de familie;
- Adeverinta scolara;
- Declaratie scrisa copil cu varsta mai mare de 10 ani.
3. Pentru persoana desemnata:
- Carte de identitate;
- Adeverinta de la medicul de familie;
- Dovada veniturilor financiare (adeverinta de salariu, talon pensie sau adeverinta de venit de la ANAF);
- Dovada spatiului de locuit (contract de vanzare-cumparare, contract de inchiriere, certificate de mostenitor etc);
- Cazier judiciar;
- Declaratie scrisa de exprimare a acordului cu privire la delegarea drepturilor parintesti.
Cadrul legal
- Constitutia Romaniei;
- Legea nr.272/2004 privind protectia si promovarea drepturilor copilului republicata si modificarile ulterioare;
- Legea nr.292/2011 a asistentei sociale;
- Conventia privind drepturile copilului ratificata de Romania prin Legea nr.18/1990;
- Legea nr.188/1999 privind statutul functionarilor publici, republicata si modificarile ulterioare;
- Hotararea de Guvern nr.797/2017 privind aprobarea regulamentelor cadru de organizare si functionare a serviciilor publice de asistenta sociala si a structurii orientative de personal;
- Ordinul nr.80/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea planului individualizat de protectie;
- Ordinul nr.288/2006 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind managementul de caz in domeniul protectiei copilului;
- Legea nr.7/2004 privind Codul de conduita al functionarilor publici;
- Hotararea de Guvern nr.691/2015 pentru aprobarea procedurii de monitorizare a modului de crestere si ingrijire a copilului cu parinti plecati la munca in strainatate.
Contact
- Str. Fabrica de Chibrituri, nr. 9-11, sector 5, Bucuresti
- Tel/fax : 021. 310.17.31 ;
- Tel : 0314.336.421
- Pentru solicitari online, adresate institutiei, este necesară crearea unui cont în platforma ConectX accesând din browser linkul www.conectx.net – secțiunea „Înregistrare”.
Acces platforma digitala online – Tutorial despre inregistrarea pe platforma digitala ConectX
Program cu publicul
- Luni, marti, miercuri, joi, vineri: 8:00-16:00