Guvernul României - Hotărâre nr. 773/2002 din 18 iulie 2002
Hotărârea nr. 773/2002 pentru organizarea şi funcţionarea Comisiei interministeriale privind asistenţa socială
În vigoare de la 29 iulie 2002
Consolidarea din data de
04 martie 2025 are la bază publicarea din Monitorul Oficial, Partea I nr. 554 din 29 iulie 2002 şi include modificările aduse prin următoarele acte: HG
997/2003;
Ultimul amendament în 03 septembrie 2003.
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale art. 35 alin. (3) din Legea nr. 705/2001 privind sistemul naţional de asistenţă socială,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
Art. 1.
-
Comisia interministerială privind asistenţa socială, denumită în continuare Comisia, constituită în conformitate cu prevederile Legii nr. 705/2001 privind sistemul naţional de asistenţă socială, se organizează şi funcţionează pe lângă Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, ca organism consultativ, fără personalitate juridică.
Art. 2.
-
Comisia este formată din ministrul muncii, solidarităţii sociale şi familiei, un secretar de stat din cadrul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, un secretar de stat din cadrul Ministerului Sănătăţii, un secretar de stat din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, un secretar de stat din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, un secretar de stat din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, secretarul de stat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, precum şi consilierul de stat al primului-ministru pe probleme sociale.
Art. 3.
-
(1)
Activitatea Comisiei este coordonată de ministrul muncii şi solidarităţii sociale, care îndeplineşte funcţia de preşedinte.
(2)
Hotărârile Comisiei se adoptă prin votul majorităţii membrilor prezenţi.
Art. 4.
-
La lucrările Comisiei pot participa, la invitaţia ministrului muncii şi solidarităţii sociale, reprezentanţi ai altor autorităţi sau instituţii publice, altele decât cele prevăzute la art. 2, precum şi ai organismelor neguvernamentale şi ai societăţii civile, în funcţie de problemele supuse dezbaterii Comisiei.
Art. 5.
-
(1)
Comisia are, în principal, următoarele atribuţii:
a)
elaborarea politicii unitare în domeniul asistenţei sociale;
b)
coordonarea la nivel naţional a activităţilor de asistenţă socială;
c)
avizarea politicilor şi a măsurilor de asistenţă socială elaborate de ministerele şi instituţiile cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale.
(2)
În exercitarea atribuţiilor sale Comisia asigură:
a)
avizarea strategiei naţionale de dezvoltare în domeniu şi a planului naţional de asistenţă socială, elaborate de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale;
b)
avizarea strategiilor şi a planurilor sectoriale de asistenţă socială;
c)
acordarea avizului consultativ la proiectele de acte normative din domeniul asistenţei sociale;
d)
avizarea programelor naţionale din domeniul asistenţei sociale, cu finanţare internă sau externă;
e)
analiza periodică a modului de funcţionare a sistemului naţional de asistenţă socială şi stabilirea noilor direcţii de acţiune;
f)
analiza propunerilor elaborate de ministere şi alte instituţii publice privind activitatea de asistenţă socială şi stabilirea măsurilor pentru aplicarea acestora;
g)
informarea periodică a Guvernului cu privire la activitatea desfăşurată în domeniul asistenţei sociale;
h)
stabilirea de relaţii de colaborare şi cooperare în domeniul asistenţei sociale cu organisme internaţionale similare.
Art. 6.
-
Comisia se întruneşte în şedinţe trimestriale şi ori de câte ori este nevoie, la solicitarea preşedintelui sau a cel puţin unei treimi din numărul membrilor săi.
Art. 7.
-
Activitatea executivă şi de secretariat a Comisiei este asigurată de Direcţia generală asistenţă socială din structura Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale.
Art. 8.
-
Procedura de lucru a Comisiei şi a Secretariatului tehnic se stabileşte prin regulamentul propriu de organizare şi funcţionare, aprobat de Comisie în termen de cel mult 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 9.
-
Pentru aplicarea prevederilor art. 7 se suplimentează cu 6 posturi numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, prevăzut la art. 22 alin. (1) şi în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 4/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, cu modificările şi completările ulterioare, cu încadrarea în numărul de posturi prevăzut de Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001, prin diminuarea numărului de posturi finanţate de la bugetul de stat aferent direcţiilor generale de muncă şi solidaritate socială judeţene şi a municipiului Bucureşti, prevăzut la lit. A pct. I poziţia a doua din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 4/2001, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 10.
-
Numărul maxim de posturi prevăzut la art. 22 alin. (1) şi în cuprinsul anexelor nr. 1 şi 2 la Hotărârea Guvernului nr. 4/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 9 din 9 ianuarie 2001, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică potrivit prevederilor art. 9.
PRIM-MINISTRU |
ADRIAN NĂSTASE |
Contrasemnează: |
Ministrul muncii şi solidarităţii sociale, |
Marian Sârbu |
Ministrul sănătăţii şi familiei, |
Daniela Bartoş |
Ministrul pentru coordonarea |
Secretariatului General al Guvernului, |
Petru Şerban Mihăilescu |
Ministrul finanţelor publice, |
Mihai Nicolae Tănăsescu |
Bucureşti, 18 iulie 2002.
Nr. 773.