Serviciul Management de Caz Copii

Domeniul de activitate:
  • Serviciul Management de Caz Copii asigură implementarea metodei managementului de caz, conform legislației în vigoare, pentru copiii care beneficiază de măsură de protecție specială plasament în regim de urgență/plasament la persoană/rudă/asistent maternal profesionist/unitate de tip rezidențial, precum și în situația tinerilor beneficiari de măsură de protecție specială plasament la persoană/rudă/asistent maternal profesionist/unitate de tip rezidențial;
  • La sesizarea, confirmată, a situației copiilor pentru care se impune instituirea unei măsuri de protecție specială – plasament, primită din partea serviciilor de specialitate din cadrul DGASPC, managerul de caz desemnat, întreprinde demersurile necesare în vederea sesizării Comisiei pentru Protecția Copilului Sector 5/instanța judecătorească.
  • Implementerea metodei managementului de caz pentru minorii beneficiari de măsură de protecție specială plasament în regim de urgență/plasament la persoană/familie de plasament/asistent maternal profesionist/componentă de tip rezidențial, conform Ordinului nr.288/2006 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecției drepturilor copilului; Ordinul nr.26/2019 privind aprobarea Standerdelor minime de calitate pentru serviciile sociale de tip familial destinate copiilor din sistemul de  protecție specială; Ordinului nr.25/2019 privind aprobarea Standerdelor minime de calitate pentru serviciile sociale de tip rezidențial destinate copiilor din sistrmul de protecție specială;
  • Implementarea metodei managementului de caz pentru tinerii beneficiari de măsură de protecție specială plasament la persoană/familie de plasament/asistent maternal profesionist/componentă de tip rezidențial, în conformitate cu prevederile legislative în vigoare;
  • Sesizarea Comisiei pentru Protecția Copilului/instanța judecătorească, cu privire la necesitatea modificării/încetării măsurii de protecție specială;
  • Monitorizarea, situației copiilor/tinerilor beneficiari de măsură de protecție specială privind respectarea drepturilor copilului, precum și pentru prevenirea oricăror posibile forme de abuz, neglijență sau exploatare a copilului și intervenția de urgență, conform legii, în situația identificării riscurilor sau cazurilor concrete;
  • Monitorizarea post-servicii, pentru copiii/tinerii cărora le-a fost încetată măsura de protecție specială, în conformitate cu prevederile legislative în vigoare;
  • Demersuri în vederea deschiderii procedurii adopției interne pentru minorii  beneficiari de măsură de protecție specială plasament la persoană/familie de plasament/asistent maternal profesionist/componentă de tip rezidențial, conform legislației în vigoare;
  • Informează copilul și după caz, familia acestuia cu privire la măsura de protecție specială persoană/familie/ asistent maternal profesionist,  Complexul de Servicii Sociale pentru Protecția Copilului – Unități Rezidențiale de Tip Familial, Centrul Maternal „Sfânta Maria”, Centrul de Tip Rezidențial pentru Copii cu Dizabilități, Centrul de Primire în Regim de Urgență „Cireșarii II”, la care va fi plasat copilul, precum și cu privire la procedurile și regulamentele aplicate etc.;
  • Coordonează și efectuează evaluarea comprehensivă a nevoilor copilului/tânărului pentru care s-a stabilit măsura plasamentului la persoană/familie/asistent maternal profesionist/ Complexul de Servicii Sociale pentru Protecția Copilului – Unități Rezidențiale de Tip Familial, Centrul Maternal „Sfânta Maria”, Centrul de Tip Rezidențial pentru Copii cu Dizabilități, Centrul de Primire în Regim de Urgență „Cireșarii II”, pe baza rapoartelor specialiștilor (psiholog, asistent social etc) implicați în evaluarea nevoilor copilului/tânărului;
  • Împreună cu responsabilul de caz și personalul de specialitate al Centrului de Primire în Regim de Urgență „Cireșarii II”, elaborează măsuri de intervenție pe termen scurt, consemnate în planul individualizat de protecție a copilului/tânărului;
  • În colaborare cu membrii echipei multidisciplinare, elaborează măsuri de intervenție pe termen scurt, pentru minorii/tinerii beneficiari de măsură de protecție specială la persoană/familie/asistent maternal profesionist; 
  • În baza rezultatelor aplicării măsurilor de intervenție pe termen scurt, pentru minorii beneficiarii de măsură de protecție specială plasament în regim de urgență/plasament la persoană/familie/asistent maternal profesionist/ Complexul de Servicii Sociale pentru Protecția Copilului – Unități Rezidențiale de Tip Familial, Centrul Maternal „Sfânta Maria”, Centrul de Tip Rezidențial pentru Copii cu Dizabilități, Centrul de Primire în Regim de Urgență „Cireșarii II”, managerul de caz poate lua decizia privind reintegrarea copilului în familie, adopția internă, precum și transferul la D.G.A.S.P.C.-ul din unitatea administrativ – teritorială din care aceasta provine;
  • Elaborează și revizuiește planul individualizat de protecție al copilului/tânărului, în colaborare cu echipa multidisciplinară, sau, după caz, interinstituțională;
  • Întocmește, păstrează și actualizează dosarul personal al copilului;
  • Monitorizează situația copilului aflat în plasament la persoană/familie/asistent maternal profesionist, Complexul de Servicii Sociale pentru Protecția Copilului – Unități Rezidențiale de Tip Familial, Centrul Maternal „Sfânta Maria”, Centrul de Tip Rezidențial pentru Copii cu Dizabilități, Centrul de Primire în Regim de Urgență „Cireșarii II” și elaborează rapoartele trimestriale privind evoluția dezvoltării fizice, mentale, spirituale, morale și sociale a copilului și a modului în care acesta este îngrijit;
  • Elaborează rapoartele periodice privind verificarea împrejurărilor care au stat la baza stabilirii măsurilor de protecție specială;
  • Pregătește copilul și persoana/familia/asistentul maternal profesionist în vederea acomodării acestora, împreună cu responsabilul de caz;
  • Coordonează activitățile privind transferul copilului la domiciliul PF/ AMP, Complexul de Servicii Sociale pentru Protecția Copilului – Unități Rezidențiale de Tip Familial, Centrul Maternal „Sfânta Maria”, Centrul de Tip Rezidențial pentru Copii cu Dizabilități, Centrul de Primire în Regim de Urgență „Cireșarii II” și elaborează planul inițial de acomodare a copilului în noul mediu de viață;
  • Organizează, coordonează și monitorizează activitățile în care sunt implicați alți specialiști atunci când nevoile copilului impun aceste intervenții;
  • Coordonează relaționarea cu unitățile de învățământ, cu medicii de familie, cabinetele medicale de specialitate și unitățile sanitare, cu serviciile/ instituțiile cu atribuții de formare profesională și facilitare a accesului pe piața muncii, cu serviciile, instituțiile cu responsabilități în domeniul asistenței sociale, în funcție de nevoile copiilor îngrijiți de persoană/familie/asistent maternal profesionist;
  • Facilitează menținerea relațiilor copilului cu familia sa sau cu orice alte persoane relevante pentru viața acestuia;
  • Monitorizează, împreună cu responsabilul de caz, respectarea drepturilor copilului aflat în plasament la persoană/familie/asistent maternal profesionist, Complexul de Servicii Sociale pentru Protecția Copilului – Unități Rezidențiale de Tip Familial, Centrul Maternal „Sfânta Maria”, Centrul de Tip Rezidențial pentru Copii cu Dizabilități, Centrul de Primire în Regim de Urgență „Cireșarii II”; prevenirea oricăror posibile forme de abuz, neglijență sau exploatare a copilului și intervenția de urgență, conform legii, în situația identificării riscurilor sau cazurilor concrete;
  • Organizează și pregătește copilul în vederea părăsirii PF/ AMP, Complexului de Servicii Sociale pentru Protecția Copilului – Unități Rezidențiale de Tip Familial, Centrului Maternal „Sfânta Maria”, Centrului de Tip Rezidențial pentru Copii cu Dizabilități, Centrului de Primire în Regim de Urgență „Cireșarii II”;
  • Întocmește convenția de plasament/ contractul de furnizare servicii;
  • Realizează monitorizarea post-servicii, pentru copiii/ tinerii cărora le-a fost încetată măsura de protecție specială, conform legislației în vigoare;
  • Sesizează Comisia pentru Protecția Copilului/instanța judecătorească, cu privire la necesitatea modificării/încetării măsurii de protecție specială;
  • Consiliează și informează părinții firești/tutorele anterior exprimării consmțâmântului la adopție și consiliează și informează copilul cu vârstă de peste zece ani anterior exprimării consmțâmântului la adopție;
  • Realizează demersurile necesare în vederea deschiderii procedurii adopției pentru copilul care beneficiază de măsură de protecție specială, conform prevederilor legislative în vigoare.
  • acte de identitate (certificate de naştere, CI/BI, CIP, paşaport);
  • documente de stare civilă (certificate de căsătorie, certificate de deces);
  • acte care evidenţiază situaţia juridică a minorilor  (ex: hotărârea Comisiei pentru Protecția Copilului, Sentință Civilă);
  • documente care atestă situaţia locativă a familiei;
  • adeverinţe din care rezultă venitul membrilor familiei (sau lipsa veniturilor);
  • adeverinţe / documente medicale părinți şi pentru alţi membrii ai familiei, după caz;
  • declaraţii acorduri de evaluare psihologică a copiilor / note informative, relevante pentru instrumentarea cazului.
  • Copiii beneficiari de măsură de protecție specială plasament în regim de urgență/plasament la persoană/familie/asistent maternal profesionist/unitate de tip rezidențial;
  • Tinerii beneficiari de măsură de protecție specială plasament la persoană/familie/asistent maternal profesionist/unitate de tip rezidențial;
  • Părinții copiilor beneficiari de măsură de protecție specială plasament în regim de urgență/plasament la persoană/familie/asistent maternal profesionist/unitate de tip rezidențial.
  • Legea nr.272/2004, republicată, privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificări și completări ulterioare;
  • Ordinul nr.288/06.07.2006, pentru aprobarea Standardelor Minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului;
  • Legea nr.273/2004 privind procedura adopției, republicată 3, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului nr.502/2017 – privind organizarea și funcționarea Comisiei pentru protecția Copilului;
  • Ordinul nr.26/2019 privind aprobarea Standerdelor minime de calitate pentru serviciile sociale de tip familial destinate copiilor din sistemul de protecție;
  • Ordinul nr.25/2019 privind aprobarea Standerdelor minime de calitate pentru serviciile sociale de tip rezidențial destinate copiilor din sistemul de protecție specială;
  • Ordinul nr.1733/2015 privind aprobarea procedurii de stabilire și plata alocației lunare de plasament.
  • Adresa: Municipiul Bucuresti, str. Fabrica de Chibrituri, nr. 9-11, Sector 5
  • Telefon: 0314336425
  • Luni – Joi: 08.00 – 16.30
  • Vineri: 08.00 – 14.00