Corpul Asistenților Personali

Domeniu de competență

Servicii sociale de îngrijire și supraveghere acordate la domiciliu, prin intermediul angajării unui asistent personal pentru beneficiarii încadrați într-o categorie de persoane cu handicap grav;

Prin intermediul S.A.S.P.A.D.M.A.P. se asigură monitorizarea activității asistenților personali angajați ai D.G.A.S.P.C. Sector 5.

Poate beneficia de angajarea unui asistent personal o persoană cu dizabilități, adultă sau minoră, încadrată în gradul grav de handicap, cu asistent personal, pentru care este necesară îngrijirea și supravegherea în permanență din partea altei persoane, la domiciliu.

  • Se acordă asistență și îngrijire permanentă copilului sau adultului cu handicap grav cu asistent personal la domiciliul său ori al familiei acestuia.

Competențele S.A.S.P.A.D.M.A.P. privind informarea și consilierea necesare pentru angajarea unui asistent personal sau monitorizarea activității asistentului personal angajat al D.G.A.S.P.C. Sector 5, potrivit legii:

  • Asigură consiliere și informare atât persoanelor cu dizabilități grave, cât și asistenților personali, cu privire la drepturile, obligațiile și responsabilitățile acestora;
  • Efectuează anchete sociale la domiciliul situat pe raza Sectorului 5, a viitorului asistent personal, în vederea constatării cadrului legal necesar la încheierea contractului de muncă pentru asistentul personal al persoanei cu dizabilități grave și a personalizării fișei de post a asistentului personal;
  • Efectuează anchete sociale la domiciliul persoanelor cu dizabilități grave pentru monitorizarea periodică a activității prestate de către asistenții personali, cu privire la îndeplinirea atribuțiilor prevăzute în fișa postului, a respectării programului individual de recuperare și integrare socială și a planului de abilitare /reabilitare al persoanei cu handicap pentru care este angajat, precum și a respectării tuturor drepturilor persoanelor cu dizabilități, prevazute în legislația în vigoare;
  • Efectuează anchete sociale la solicitarea altor instituții publice sau private, referitor la situația persoanelor cu dizabilități grave cu asistent personal, domiciliate, în fapt, pe raza Sectorului 5 al Municipiului Bucuresti, precum și referitor la situația familiilor acestora și a aparținătorilor legali;
  • Solicită efectuarea anchetei sociale la domiciliul situat în altă unitate administrativ-teritorială, în cazul în care asistentul personal nu are domiciliul în Sectorul 5;
  • Coordonează metodologic formarea profesională a asistentului personal și monitorizează activitatea asistenților personali angajați ai persoanelor cu dizabilități grave; formează și perfecționează continuu, o dată la 2 ani, rețeaua de asistenți personali ce asigură asistență și îngrijire persoanelor cu dizabilități grave.

În termen de 30 zile de la data înregistrării cererii se efectuează, în mod obligatoriu, ancheta socială la domiciliul persoanei care a solicitat angajarea în funcția de asistent personal, precum și la cel al persoanei cu dizabilități, urmând ca, în caz favorabil, persoana să se prezinte la sediul D.G.A.S.P.C. Sector 5, în vederea semnării documentelor de angajare la Serviciul Resurse Umane, iar activitatea acestuia va fi monitorizată în cadrul SERVICIULUI ASISTENȚĂ SOCIALĂ PERSOANE ADULTE CU DIZABILITĂȚI ȘI MONITORIZARE ASISTENȚI PERSONALI situat în Str. Fabrica de Chibrituri nr.9-11, Sector 5, București.

Persoana cu dizabilități sau reprezentantul legal al acesteia au obligația, conform legii, să anunțe Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 5, în termen de 48 de ore, cu privire la orice modificare survenită în situația socio-economico-medicală (ex: schimbare acte identitate, schimbare încadrare în grad de handicap, obținerea altor venituri etc.), de natură să modifice acordarea prestațiilor și a serviciilor sociale pentru persoanele cu dizabilități, în conformitate cu prevederile Legii 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap.

De asemenea, Serviciul Asistență Socială Persoane Adulte cu Dizabilități și Monitorizare Asistenți Personali are competențe privind efectuarea anchetelor sociale la solicitarea altor instituţii publice sau private, referitor la situaţia persoanelor cu dizabilitați domiciliate, în fapt, pe raza sectorului 5 al Municipiului București.

  • Persoanele cu dizabilități care au domiciliul legal pe raza altor unități administrativ-teritoriale, dar care locuiesc fără forme legale, pe raza Sectorului 5, București ;
  • Persoanele cu dizabilități beneficiare de servicii sociale în cadrul centrelor rezidențiale publice sau private, internate in cadrul unităților sanitare de psihiatrie, al centrelor de maximă siguranță sau private de libertate, din alte unități administativ–teritoriale, dar care au familia și aparținătorii legali, pe raza Sectorului 5, București;
  • Orice altă situație care vizează o persoană cu dizabilități, minoră sau adultă, sau asistentul personal al acesteia și care se află, permanent sau temporar, pe raza Sectorului 5 al Municipiului București.
  • Constituția României;
  • Legea nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărâre de Guvern nr.268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr.292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare
  • Legea nr.197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărâre de Guvern nr.118/2014 pentru aprobarea Normelor Metotologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr.487/2002 privind sănătatea mintală și protecția persoanelor cu tulburări psihice, republicată;
  • Ordinul MS nr.488/2016 pentru aprobarea normelor de aplicare a Legii nr.487/2002 privind sănătatea mintală și protecția persoanelor cu tulburări psihice, republicată;
  • Legea nr.8/2016 privind înfiinţarea mecanismelor prevăzute de Convenţia privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi;
  • Ordinul MMJS nr.82/2019 privind aprobarea Standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilități;
  • Ordinul 1218/09.08.2019 privind aprobarea Standardelor specifice minime obligatorii de calitate privind aplicarea metodei managementului de caz;
  • Hotărâre de Guvern nr.867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum și a regulamentelor cadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărâre de Guvern nr.1253/2022 pentru modificarea HG nr.426/2020 privind aprobarea standardelor de cost pentru serviciile sociale;

Legislația care reglementează monitorizarea activității asistentului personal este Legea 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, actualizată și republicată.

  • Luni – Joi: 09:00 – 15:00
  • Vineri: Nu se lucrează cu publicul.

SERVICIUL ASISTENȚĂ SOCIALĂ PERSOANE ADULTE CU DIZABILITĂȚI

ȘI MONITORIZARE ASISTENȚI PERSONALI

 

Str. Fabrica de Chibrituri nr.9-11,

Telefon: 031.433.64.11/ int.4121.

E-mail: anchete_dizabilitati@dgaspc5.ro  sau registratura@dgaspc5.ro

Pentru solicitari online, adresate institutiei, este necesară crearea unui cont în platforma ConectX accesând din browser linkul www.conectx.net – secțiunea „Înregistrare”.

 

Acces platforma digitala online – Tutorial despre inregistrarea pe platforma digitala ConectX

https://youtube.com/watch?v=hscrvFYlejQ&feature=shared