Unitatea de Îngrijiri la Domiciliu Persoane Adulte cu Dizabilități

Domeniul de competență:

Unitatea Îngrijiri la Domiciliu Persoane Adulte cu Dizabilități (U.I.D.P.A.D.), este o unitate de asistență socială, fără personalitate juridică, în structura Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 5, coordonată metodologic de către Serviciul Asistență Socială Persoane Adulte cu Dizabilități și Monitorizare Asistenți Personali din cadrul D.G.A.S.P.C. Sector 5, prin intermediul căreia se oferă servicii de îngrijiri la domiciliu persoanelor cu dizabilități.

Scopul principal al U.I.D.P.A.D. este de a oferi sprijin și suport persoanelor cu dizabilități în vederea prevenirii și depășirii unor situații de dificultate și risc pentru prezervarea autonomiei persoanei, prevenirea marginalizării și excluziunii sociale, promovarea incluziunii sociale și creșterea calității vieții.

U.I.D.P.A.D. se adresează persoanelor cu dizabilități ce se află în situații de dificultate și se află în imposibilitatea de a-și asigura nevoile sociale, datorită stării fizice sau psihice.

Nevoile individuale ale persoanelor cu dizabilități sunt satisfacute prin oferirea de asistență și suport pentru realizarea activităților de bază ale vieții zilnice, dupa cum urmează:

  • igiena corporală;
  • îmbracare și dezbrăcare;
  • igiena eliminărilor;
  • hrănire și hidratare;
  • mobilizare și transfer;
  • deplasare în interior;
  • realizarea cumpărăturilor;
  • comunicare.

Standardul minim de calitate aplicabil este reprezentat de Ordinul nr.82/2019 privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi (Anexa 4 – Standarde specifice minime de calitate obligatorii pentru Serviciul de îngrijiri la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilităţi).

  • Cererea de admitere și notă de informare, semnată de beneficiar / reprezentantul legal al beneficiarului / persoana de referință;
  • Acte de stare civilă, după caz:
  • carte de identitate a beneficiarului,
  • carte de identitate a reprezentantul legal al beneficiarului / aparținător, după caz;
  • certificat căsătorie, certificat divorț (dacă este cazul);
  • Copie de pe documentul care atestă încadrarea în grad de handicap, aflat în termen de valabilitate (certificatul de încadrare în grad de handicap, în termen de valabilitate);
  • Acord scris în vederea utilizării imaginii și datelor cu caracter personal.

Dreptul la acordarea de servicii de îngrijiri la domiciliu se stabilește prin Dispoziție a Directorului General al D.G.A.S.P.C. Sector 5, în baza unui referat de propunere întocmit la nivelul Serviciului Asistență Socială Persoane Adulte cu Dizabilități și Monitorizare Asistenți Personali.

De asemenea, respingerea dreptului la servicii de îngrijiri la domiciliu, precum și încetarea acestui drept se realizează tot prin dispoziție a Directorului General al D.G.A.S.P.C. Sector 5.

În cazul fiecărei persoane cu dizabilități care urmează să beneficieze de servicii de îngrijiri la domiciliu se încheie un contract de furnizare a acestor servicii, în conformitate cu prevederile Ordinului nr.82/2019 privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi (Anexa 4 – Standarde specifice minime de calitate obligatorii pentru Serviciul de îngrijiri la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilităţi).

Contractul de furnizare a serviciilor este redactat in trei exemplare.

Beneficiarii direcți sunt persoanele adulte cu dizabilități aflate în următoarele situații de risc:

  • lipsite de familie și de susținători legali (sau dacă aceștia nu pot să își îndeplinească obligațiile datorită stării de sănătate sau situației economice și a sarcinilor familiale);
  • cu venituri insuficiente pentru asigurarea îngrijirilor necesare (sau fără venituri);
  • se află în imposibilitatea de se gospodări singure sau de a-și asigura nevoile socio-medicale, datorită bolii ori stării fizice sau psihice.
  • existența consimtamântului persoanei cu dizabilități sau a tutorelui acesteia.

U.I.D.P.A.D. asigură necesarul de servicii de îngrijire la domiciliu pentru persoanele adulte cu handicap pe raza sectorului 5, fiind astfel înregistrată reducerea riscului de marginalizare/ a abandonului / a neglijării în rândul persoanelor adulte cu dizabilități, fiind folosită și ca alternativă la instituționalizarea persoanelor cu dizabilități.

  • Constituția României;
  • Legea nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărâre de Guvern nr.268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr.292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare
  • Legea nr.197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărâre de Guvern nr.118/2014 pentru aprobarea Normelor Metotologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr.487/2002 privind sănătatea mintală și protecția persoanelor cu tulburări psihice, republicată;
  • Ordinul MS nr.488/2016 pentru aprobarea normelor de aplicare a Legii nr.487/2002 privind sănătatea mintală și protecția persoanelor cu tulburări psihice, republicată;
  • Legea nr.8/2016 privind înfiinţarea mecanismelor prevăzute de Convenţia privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi;
  • Ordinul MMJS nr.82/2019 privind aprobarea Standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilități, Anexa 4;
  • Ordinul 1218/09.08.2019 privind aprobarea Standardelor specifice minime obligatorii de calitate privind aplicarea metodei managementului de caz;
  • Hotărâre de Guvern nr.867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum și a regulamentelor cadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărâre de Guvern nr.1253/2022 pentru modificarea HG nr.426/2020 privind aprobarea standardelor de cost pentru serviciile sociale;
  • Ordinul nr.82/2019 privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi (Anexa 4 – Standarde specifice minime de calitate obligatorii pentru Serviciul de îngrijiri la domiciliu pentru persoane adulte cu dizabilităţi)
  • Luni – Joi: 09:00 – 15:00
  • Vineri: Nu se lucrează cu publicul.
  • de la luni pâna vineri, în intervalul orar 800-1600, în funcție de nevoile persoanei cu dizabilități asistate.

SERVICIUL ASISTENȚĂ SOCIALĂ PERSOANE ADULTE CU DIZABILITĂȚI

ȘI MONITORIZARE ASISTENȚI PERSONALI

 

Str. Fabrica de Chibrituri nr.9-11,

Telefon: 031.433.64.11/ int.4121.

E-mail: anchete_dizabilitati@dgaspc5.ro  sau registratura@dgaspc5.ro

Pentru solicitări online, adresate institutiei, este necesară crearea unui cont în platforma ConectX accesând din browser linkul www.conectx.net – secțiunea „Înregistrare”.

Acces platforma digitală online – Tutorial despre înregistrarea pe platforma digitală ConectX

https://youtube.com/watch?v=hscrvFYlejQ&feature=shared